Konteksty czy tagi (sposób na efektywniejszą pracę)
Dzień dobry. Witam w ten piękny poranek o dziewiątej rano, w środę. Dzisiaj 18 września. Jesteśmy znowu na łamach podcastu Nie ma biura. Odcinek Nr 60, już tyle odcinków nagraliśmy, więc cieszę się, że jesteście, cieszę się, że słuchacie. Oprócz dzisiejszego pięknego poranka łączymy się też myślami z południem Polski, gdzie ciągle wszyscy walczą jeszcze o to, aby tę wodę skierować tam gdzie trzeba. Mam wielu przyjaciół i znajomych i rodzinę, którzy są na południu, także wspieramy ich bardzo mocno.
Dobrze, W takim układzie wracamy do naszego odcinka. Dzisiaj będzie o pewnych podstawach produktywności, podstawach zarządzania czasem. Będziemy rozmawiali o kontekstach.
Jest to temat mało zrozumiany z książki "Getting Things Done"®. Co to są konteksty? Co to jest łączenie / grupowanie zadań? I jak to może nam pomóc w naszej produktywności i w produktywności zespołu?
Więc dzisiaj będzie o tym. Zapraszam, będzie tak co drugą środę i będzie tak, że zaczniemy od teorii a potem przejdziemy do praktyki i oczywiście przejdziemy też do pytań waszych.
Dobrze, to ja wrzucam mini prezentację: konteksty czy tagi, więc od tego zaczniemy. Otóż to, o czym opowiem jest w Nozbe i to jest Nozbe od zawsze,
od Nozbe w 2007 roku, kiedy uruchomiłem Nozbe, kiedy jeszcze miało takie logo. Ja tu pokazuję dla tych, którzy oglądają wideo, pokazuję stary kubeczek Nozbe z starym logo Nozbe i konteksty były tą rzeczą, którą wdrożyłem, dlatego że z metody "getting things done" Davida Allena właśnie w Nozbe najbardziej zależało mi na priorytetach, czyli next actions, na projektach, zadaniach oczywiście i kontekstach. I właśnie w Nozbe to wszystko jest i to fajnie działa i w najnowszym Nozbe to działa jeszcze lepiej. Dlatego zachęcam, żeby spróbować.
Natomiast to, co tutaj o czym dzisiaj opowiem, jest cały rozdział o tym w mojej książce "10 roku do maksymalnej produktywności". To jest jakby moja wersja o produktywności, moja moja wersja zarządzają czasem i w tej książce te wszystkie szczegóły są dobrze opisane i w tej chwili zaktualizowaliśmy na rok 2024.
Trochę zmieniliśmy treść, dodaliśmy nowe przykłady i przede wszystkim zaktualizowaliśmy pod nowe Nozbe. Także zachęcam do pobrań na tej książki. Jest zadarmu dostępna na stronie Nozbe. Także wystarczy wyjść na stronę Nozbe.
Tam jest banner zapisać się i dostać tę książkę za darmo. No to, kawka jest, możemy dalej działać. No ale generalnie same jakby moje źródło produktywności właśnie pochodzi od pana Davida Allena z książki Getting Things Done,
którą przeczytałem 20 lat temu, coś takiego i która spowodowała, że zacząłem w ogóle interesować się produktywnością zarządzanym czasem i tym wszystkim dlatego, że sam byłem mało zorganizowany i chciałem się lepiej zorganizować.
Pan David Allen w tej książce właśnie opisował konteksty i generalnie jeżeli chodzi o konteksty chodzi o ideę grupowania zadań. To jest coś takiego jak mamy fabrykę. Jak fabryka działa,
to działa w ten sposób, że są pogrupowane zadania, czyli na przykład jak idzie samochód i na przykład samochód już jest do malowania, no to po kolei są malowane samochody,
jest tylko zmieniana farba, ale samochody są po kolei malowane, czy po kolei nadawane są im klamki, takie rzeczy. Zawsze w jednym miejscu to nie jest tak, Także samochód buduje się w ten sposób, że jest jeden pan,
który w jednym miejscu dodaje wszystkie komponenty samochodu i je wszystkie montuje. To jest tak, że po prostu samochód idzie przez różne sekcje produkcji. I tak samo tutaj chodzi o ideę grupowania zadań po to,
żeby nam było łatwiej. Na przykład jeżeli robimy maile, no to w tym momencie trzaskamy maile, czyli otwieramy program mailowy i po kolei odpowiadamy na maile. albo jeżeli piszemy coś,
to przygotowujemy różne treści, które są podobne i piszemy je w tym samym czasie. Ileś tam rzeczy. I to z tych przykładów będzie dzisiaj dużo więcej. Ale generalnie idea grupowania zadań powoduje, że chodzimy w pewien flow,
czyli w pewien sposób pracy, który pomaga nam ogarnąć wszystko za jednym zamachem. Prosty przykład. Wczoraj, jak przygotowałem się do tego podcastu, to przygotowałem prezentację tam właśnie do tego podcastu.
To najpierw otworzyłem Otworzyłem moją starą prezentację, 10 kroków z webinara, który może się dostać w bonusie jak ściągniecie książkę i przyjrzałem go. I jak zacząłem go edytować i znajdowałem slajdy,
które mi były potrzebne i dodawałem nowe, no to wszedłem w taki rytm pracy na slajdach. I w tym momencie, jak już zrobiłem tą polską prezentację, to od razu stwierdziłem, OK, już jestem w klimacie,
jestem na fali, no to od razu zrobię angielską prezentację na podkaz "No Office" o godzinie 16. I to też od razu przygotowałem. Wszystko z jednym zamachem. Jakby zgrupowałem te same zdania w jednym momencie,
obie prezentacje zrobiłem w poniżej godzinę, a myślałem, że to za mnie mi pół dnia. Więc to właśnie jest to, że często grupując zadania, jakby grupujemy zadania, które teoretycznie zajmują nam dużo czasu,
ale jak zaczniemy robić je jedno po drugim, jest łatwiej. Ale okazuje się, że w pracy zespołowej grupowanie zadań ma jeszcze latkowe elementy i o tym właśnie będzie też dzisiaj. No dobrze,
więc grupowanie zadań w historii naszej aplikacji w Nozbii miało różne nazwy. Ja zacząłem właśnie stary Nozbii w 2007 roku i nazwałem to oryginalnie w książce,
kiedy widać na kontekstami. I nazwa konteksty ma sens, bo właśnie mówi o pewnym kontekście, czyli pewnym miejscu, na przykład pewien narzędziu, pewien kontekst.
To jest bardzo dobra nazwa. Niestety nie jest super zrozumiała dla ludzi. I ja pamiętam, że pierwszych klienci Nozbe do końca nie rozumieli. Jakie konteksty? O co chodzi z tymi kontekstami? Czy trzeba zadaniem nadawać konteksty?
Czy to jest obowiązkowe? Czy jak to tam się mówi, czy to jest obligatoryjne, czy fakultatywne? I okazuje się, że nadawanie kontekstów jest Oczywiście fakultatywne,
nie jest obowiązkowe. Najważniejsze jest struktura, o której zawsze mówiliśmy, czyli projekty, zdania i komentarze. To jest ta struktura, którą mamy w Nozbe. Struktura, która jeżeli tylko masz projekty, w projektach masz zadania i masz w nich komentarze,
no to to jest to. To jest idealny sposób, żeby działać. Natomiast konteksty, no to jest to właśnie to to grupowanie dodatkowe zadania i potem przenobiliśmy to w stanem w Stanach Mieszczewskiej Personalu na kategorię,
a obecnie jest tak, że są to tagi, więc gona to w ten sposób, że można zadanie po prostu otagować. I na przykład, właśnie tu mamy przykodyk kilku tagów, przykład tagu,
że można otagować tagiem mail, czyli to są wszystko maile, które trzeba wysłać. I wtedy, jeżeli klikniemy sobie na taga maile, to widzimy wszystkie maile, które musimy wysłać z różnych projektów,
bo bo tagowanie działa niezależnie od projektów. To jest takie właśnie grupowanie zadań tego samego typu, czy tego samego sposobu, niezależnie w jakim są projekcie. Telefon dwukania to samo.
Jeżeli w jakimś projekcie muszę gdzieś zadzwonić, żeby coś załatwić, w innym projekcie też muszę gdzieś zadzwonić, to mogę otagować te zadania tagiem telefon. I dzięki temu, jak jestem właśnie po lunchu i nie chce mi się pracować,
ale stwierdzam, że właściwie mógłbym sobie pogadać, no to klikam na taka telefon, patrzę o, mam cztery zadania do zrobienia, no to wtedy dzwonię po kolei. Niezależnie od tego, że to są telefony dotyczące różnych projektów,
ale to jest ten sam właśnie kontekst, to sam narzędzie, ten sam właśnie tak, czy te teksty do napisania tego samego typu, czy rzeczy do kupienia. Bo często jest tak właśnie,
że musimy kupić kilka rzeczy. Jak już wychodzimy z biura, żeby kupić kilka rzeczy na zakupy, no to fajnie by było widzieć wszystkie, czy które musimy kupić, a nie tylko rzeczy z jednego projektu. Bo może okazuje się,
że przy okazji, jak kupujemy papier do drukarki, to moglibyśmy kupić też, nie wiem, chipsy do domu, albo, nie wiem, albo baterie do telefonu,
albo coś jeszcze innego. Także różne rzeczy z różnych projektów, za jednym zamachem. Więc to są takie najbardziej popularne tagi, które zawsze były głównymi argumentami,
dlaczego warto tagować. I w zespole okazało się, że kolejnym takim tagiem, którego nie przewidziałem na początku, jak tworzyłem Nozbe, a teraz używamy tego bardzo dużo,
to są takie statusowe, czyli status. Wygląda to w ten sposób, że my w wielu projektach mamy główny takie zdanie, które właśnie mówi o statusie tego projektu, o tym co tu się wydarzyło na takim etapie osoba lider danego projektu.
Tam dodaję komentarze i tam też można z tą osobą dyskudować ogólnie o tym projekcie. To bardzo fajnie działa w Nozbe, ale właśnie ja jako szef firmy, ja takie zdanie mam właśnie otagowany status I dzięki temu,
jak sobie kliknę na taga "status", to widzę wszystkie statusy zadań z wszystkich projektów, które mnie interesują i to jest bardzo, bardzo przydatne i dzięki temu ludzie się mnie pytają, jak to jest możliwe,
że ja tak szybko jestem na bieżąco, co się dzieje w firmie, a to właśnie dzięki magii tych tagów statusowych, czyli do tego właśnie, że nasze zadania mają, są atakowane statusem. Zresztą w notatku do tego odcinka podrócimy link do artykułu,
który napisała Magda właśnie na temat tagów statusowych, jak to działa, jak to wygląda. Zresztą jak będzie dzisiejsza to może pokaże to nawet w praktyce. Ale dobrze, więc tak to działa. I tutaj te osoby,
które oglądają to widzą właśnie takie zrzuty kranu, że te zdania statusowe właśnie mogą być fanie porupowane po projektach. I dzięki temu wiemy, co się dzieje w każdym projekcie, co się wydarza i na jakim etapie jest każdy projekt.
Co jak mówię, dla osoby, które prowadzi zespół jest bardzo, bardzo istotne. I to zdjęcie pokazuje widok statusowy na iPhoneie. I właśnie to jest często klucz,
dlaczego dużo osób, dużo przedsiębiorców lubi używać Nozbe, bo właśnie może wyjąć telefon, właśnie wejść do jakiegoś projektu albo wejść na Taga status i zobaczyć status swoich rzeczy,
Zobaczyć, co się dzieje w firmie, w prosty sposób z smartfona po drodze i to jest coś, co niemożliwe, często w wielu innych aplikacjach,
które próbują pomóc się zorganizować, ale działają tylko na komputerze i są bardzo skomplikowane i mają dużo funkcji. Nas ma też fajne funkcje, ale my skupiamy się na tej prostocie, żeby można było właśnie łatwo zobaczyć,
co się dzieje w danym projekcie, jakie są najnowsze dyskusje i przede wszystkim, jakie są najnowsze statusy, na jakim etapie są dane projekty i zdania. I to naprawdę bardzo fajnie i bardzo przejrzyście widać,
jak się właśnie otaguje. Dlatego tak jak mówię, TAGI, czyli te konteksty kategorie, czyli takie dodatkowe otagowywanie zadań, to jest jak najbardziej opcjonalna sprawa.
Tego nie trzeba robić przy każdym zdaniu. To nie jest coś, co, nie wiem, ktoś ma czuć się winny, że tego nie zrobił, że to znanie nie ma taga. Ale fajnie jest świadomie używać pewnych tagów,
kilku tagów, tak, żeby móc na bieżąco po prostu łatwiej sprawdzić, co i jak. I tu pokażę kolejny przykład, bardzo fajny, no tu właśnie jeszcze pokazujemy w drugim slajdzie,
jak działa dodawanie tagów w NOSPI, że wystarczy po prostu otworzyć dane zdanie i tam mamy oczywiście komentarz, możemy dodać, ale oczywiście wyżej mamy parametry zdania i w parametrach zdania są tagi i tam można takiego taga dodać.
I oczywiście zdanie może mieć wiele tagów, czyli można zdanie można odtagować w różny sposób. Właśnie tagiem status, można odtagować tagiem urgent, czyli bardzo pilne.
I to jest taki kolejny sposób. Gnozbi wiele osób nas prosiło o to, żeby móc, bo my mamy w nozbie tylko gwiazdkę jako priority, czyli coś bardzo ważnego. Gwiazdka jako priority i dużo osób mówiło tak,
ale ja chcę priorytet pierwszy, priorytet drugi, priorytet trzeci i ja im zawsze tłumaczę, że to jest po pierwsze bardzo skomplikowane, po drugie przesadzają z tym ile tego robią,
ale ok, jeżeli chcą, jeżeli tego potrzebują, to Właśnie od tego są tagi. Można stworzyć sobie tag, właśnie priority 1, priority 2, priority 3. My oferujemy dużo kolorów, w ogóle też tagów,
o czym za chwilkę będzie też kolorów tagów i fajnych ikonek tagów. Także ikonki mogą być bardzo różne w tagach. I idea jest taka, że jak nadasz na przykład priority urgent,
czyli bardzo pilne albo mniej pilne, to potem jak to zagwiazdkujesz i to masz w doku priority, to można tam sobie też odfiltrować albo posortować według pretetu,
według tego taga, nie, i to jest, to jest bardzo fajne i w ogóle tagi dodają kolejny opis zadania, dają coś, co można dokładnie zakomunikować. Na przykład Magda,
która tutaj pracuje ze mną w Nozbe i pracuje ze mną nad wieloma projektami, no czasami w kilku, w kilku rzeczach potrzebuje feedbacku jak najszybciej. No to oprócz tego,
że pisze mi to w komentarzu, Michał tutaj bardzo ważna rzecz daje znać teraz, to często nadaje po prostu temu tag urgent i to jest tag, który ja też widzę, więc w tym momencie jest tak, ona nadaje tag urgent,
to ja wtedy widzę, ok, to jest bardzo ważne. To zajmę się najpierw tym, a dopiero potem zajmę się innymi rzeczami. Więc tagi, oprócz tego, że grupują nam zadania,
ułatwiają nam robić zadania w i kolejności, grupują nam statusy projektów na przykład, w tym przypadku, to jeszcze komunikują pewne charakterystyki tego zdania,
czy właśnie komunikują to, czy to jest bardzo ważne, czy to jest jej k, teraz albo nigdy. Więc takie potrafią naprawdę bardzo fajnie opisywać. I genialne jest to, że my straliśmy się,
żeby te tagi były jak najbardziej uniwersalne, czyli daliśmy mnóstwo ikonek, daliśmy mnóstwo kolorków tagów i co więcej nadaliśmy możliwość, że właśnie zdanie może być wiele tagów i zrobiliśmy to po to,
żeby nasi klienci, nasi użytkownicy mogli dostosować Nozbe do własnych potrzeb w własnych firmach i tak jak ja rozmawiam z klientami, jeżeli jesteś klientem Nozbe i chcesz znowu porozmawiać,
to zgłosię do naszego działu spać jak klienta, a ja chętnie z tobą porozmawiam. Co w każdym tygodniu poświęcam trzy godziny na rozmowę z klientami. Mamy specjalnie właśnie okienka w kalendarzu na rozmowę z klientami i robię to dlatego,
że po prostu mamy klientów z różnych branż, z różnych miejsc i chętnie słucham, jak oni używają Nozbe i niesamowite jest to, do jakiej kreatywności dochodzą klienci Nozbe używając właśnie tagów,
używając tych kontekstów na swój własny sposób. Często jest tak, że po prostu za mocą tagów pokazują kolejny etap działania na przykład. Czyli na przykład czy zdanie już jest przygotowaniu,
czy już jest dalej i często w ogóle robią sobie takie wewnętrzne systemy, że na przykład, słuchajcie, w tym projekcie jak ty zrobisz to zdanie, to natyjmu tego taga i przekazuj dalej.
I normalnie mają dzięki temu tworzą sobie procesy w firmach, które są związane z tymi tagami. Czyli Ja dostaję jakieś tam zdanie, otagowany w ten sposób.
Ja zamiast to zdanie zrobić, to ja robię inaczej, część tego zdania robię. Otagowuję je w inny sposób i przekazuję dalej komuś tam. I to jest niesamowite. Niby tak Nozbe nie zostało stworzone,
żeby tak działać, a okazuje się, że to jest bardzo efektywne i bardzo fajne i bardzo skuteczne. I to jest ta elastyczność naszej aplikacji i eretyczność tego, jak właśnie ludzie powinni podchodzić do produktywności,
że tylko dlatego, że pan David Allen kiedyś opisał konteksty, nie znaczy, że trzeba religijnie używać tego w ten sposób, a można właśnie dzięki takim tagom podejść do tego dużo,
dużo bardziej opisowo, czy właśnie procesowo i zrobić z tego coś takiego na swoją miarę. Zawsze wszystkim tłumaczę, że w produktywności, w zrządzeniu sobą w czasie,
Jeszcze jest to, żeby robić to pod siebie, robić to tak, jak tobie pasuje, robić to tak, żebyś ty czuł się, że to jest zgodne z tobą, zgodne z twoim podejściem.
Między nami, ostatnio na moim blogu angielskim opisałem mój tydzień, jak widziała, jak sobie planuje tydzień. I pewnie to będzie kolejny odcinek, jeden z kolejnych odcinków tego podcastu o modloności planowania tygodnia.
I tam właśnie napisałem, że ja na odkryłem, że pomimo, że iść wszyscy góru produktywności mówią, że najlepiej jest zrobić najtrudniejsze zdanie danego dnia z rana, to ja zauważyłem,
że ja z rana potrzebuję się rozgrzać. Potrzebuję rozbiegówki, jak to niektórzy mówią. Ja na przykład wolę od 9 do 11 mieć jakieś spotkanie, kilka rzeczy zrobić,
jakieś mniejszych zadań, jakieś takie, no się rozgrzać. I dopiero od 11 do 13 to jest ten właśnie, to jest takie moje okienko, kiedy pracuje w skupieniu na takim trudnym zdaniem, które sobie wyznaczyłem na dany dzień.
Także sam zauważyłem, że jakby ja działał w ten sposób. Ktoś inny może działać inaczej, ktoś inny może stwierdzać nie ja, z rana właśnie duże zdanie robię, bo to jest wtedy kiedy mogę. Więc każdy powinien dostosować do siebie i dlatego też fajny jest z tymi tagami,
że tagi jako opcjonalny element zadania, jako coś, co jest fakultatywne, można dostosować do własnych potrzeb, używać przy niektórych zdaniach i używać w różny sposób i co więcej tworzyć z tego w zespole jeszcze dodatkowo taką jakby kulturę firmy.
W tej firmie robimy to tak. U nas w zespole robimy to tak i to jest to jest bardzo, bardzo fajne i to mi się bardzo podoba. I tutaj kolejny przykład, kolejny przykład takiego podejścia.
Tutaj to jest oczywiście abstekcyjnie przez nie zrobiony z rzuty kranu, który za chwilę opiszę wszystkim, którzy słuchają, ale to jest coś, co rzeczywiście się wydarzyło. Nie zapomnę, jak właśnie rozmawiałem z jednym przedsiębiorcą używającym Nozbe.
On do mnie mówi "Panie Michale, Nozbe to jest mój dashboard, to jest moje centrum dowodzenia. Ja wchodzę sobie na listy zadań i ja widzę po kolorkach,
ja widzę po kolorkach na jakim etapie są rzeczy". I to są właśnie te kolorki tutaj na tym rzucie klamów pokazuje, że przygotowałem takie trzy tagi. Preparation, czyli przygotowanie in progress, czyli w trakcie i ready,
czyli gotowe. I te trzy tagi, każdy jest w innym kolorze. Preparation, jak już jest dopiero w przygotowaniu, to jest na czerwono. Potem in progress, czyli w trakcie to jest żółte i ready,
to jest na zielono, czyli gotowe. I dzięki tym kolorką i tym ikonkom też, bo tu dają też różne inne ikonki, to spowodowało, że patrząc na listę zadań,
ja mogę szybko ocenić, ok, to zadań jest gotowe, to jeszcze nie, a to coś tam. Jakby błyskawicze, nie muszę nawet patrzeć w komentarze, nie muszę zagadać w komentarze, przeklikiwać się, patrząc tylko na istotę,
widzę po kolorach tagów i po ikonkach, na jakim etapie są. I to jest przykład wzięty, naprawdę to jest życie od od kilku klientów Nozbe, którzy mi pokazali, że oni tak właśnie działają,
że oni dzięki tym tagom nauczyli się szybko ustawiać. OK, to jest tu, to jest tu, to jest tu i dzięki temu oni widzą i co więcej nauczyli to w swoim zespole ludzi, żeby też tak robili,
co powoduje, że taki szef firmy czy menadżer projektu jest w stanie szybko ocenić na jakim etapie są rzeczy. On nie potrzebuje teraz się zgłębiać, może oczywiście się zgłębić i tam znać komentarze i tak dalej,
jak najbardziej, ale dla niego to jest to, że na pierwszy rzut oka wyjmuje telefon, patrzy na Nozbe i widzi kolorki. I znowu, dzięki temu, że my tego nie narzucamy,
dajemy ileś tam ikon, nawet nie pamiętam ile mamy, ale bardzo dużo ikon mamy, dajemy ileś tam kolorków, to wszystko pozdrowienia dla naszego designera Hubert 'a, który to wszystko wymyślił.
Więc dzięki temu my dajemy osobom, przedsiębiorcom, firmom, czy poza zapracowanym ludziom, przestrzeń, żeby zaprojektować sobie własny system produktywności w oparciu o naszą aplikację.
Czyli znowu nie narzucamy, nie? Nie narzucamy, że o, to musi być tak, to musi być tak. My tylko narzucamy tę strukturę. Projekty, zdania, komentarze. Ale właśnie projekty, zdania,
komentarze, ale zdania mają też swoje dodatkowe parametry i te właśnie dodatkowe parametry typu właśnie tagi. To są te parametry, które powodują, że można taki system projektować i zaprojektować sobie po swojemu,
na nowo, tak jak tobie pasuje, tak jak ty chcesz. I ja myślę, że to jest po prostu genialne, że dajemy możliwość tego, żeby ludzie byli w stanie,
używając naszej aplikacji, zaprojektować sobie system produktowości pod nich, taki jak im pasuje. I to jest to, dlaczego ja to robię. To jest dlaczego to robię od 17 lat. To To jest właśnie to, że jak ja widzę, jak rozmawiam z klientami i ja widzę,
jak oni niesamowicie działają i jak niesamowicie potrafią wziąć nasze narzędzie i sobie zrobić z tego swoje narzędzie dostosowane do ich branży, no to to jest po prostu niesamowite.
powiem wam szczerze, że mi będącym w branży technologicznej często trudno jest wyjść z tej bańki technologicznej. Właśnie był ostatnią eventu iPhone 'ach, iPhone'y, nowe technologia,
a dzięki temu, że rozmawiam z moimi klientami, rozmawiam z tymi różnymi branżami, po prostu rozmawiam z Panią, która ma ogromną firmę, która sprzedaje owoce i oni koordynują wszystko w nozbie.
Czy mamy firmę, która w Stanach zmienia autobusy na duże domy, na kółkach, nie? Takie tego typu rzeczy, więc to jest niesamowite, co co robią u nas,
nasi klienci. Także dzięki tagom jesteś w stanie zaprojektować sobie swój własny system produktywności w oparciu o te tagi, w oparciu o ikonki,
które wybierzesz, kolorki, które wybierzesz i czy pracujesz samemu, czy pracujesz z kilkoma osobami, czy pracujesz w dużym zespole, musisz jakby stworzyć kulturę pracy opartą o te właśnie tagi.
I teraz u mnie mam uprzęwę na sponsora, czyli właśnie na Nozbe, bo mamy specjalny bonus dla słuchaczy tego podkastu. To wracamy, Michał sponsor wytłumaczył, jak dostać kredyt Nozbe,
Nozbe .pl na podkast. Natomiast podsumujemy teraz to, czego dzisiaj dowiedzieliśmy się o tagach, o kontekstach. Więc grupowanie zadań. Grupowanie zadań jest ze względu na miejsce,
narzędzie, rodzaj czynności lub temat, czyli to jest to, co powoduje, że robimy kilka zdań podobnych i dzięki temu nabieramy rozpędu, nabieramy szybkości i każdy kolejne zdanie robimy szybciej,
bo robimy zdania właśnie tym samym narzędziem, tym samym sprzętem, w tym samym miejscu, czy jest do tego samego typu działania. Więc taki grupowanie to jest jednoznaczny sposób,
jak coś przyspieszyć, jak spowodować, czy się rozpędzimy i że będziemy działali szybciej. Natomiast drugi sposób grubowania to z według właśnie na przykład statusu postępu, czyli to o czym opowiadaliśmy dzisiaj jak można statusy nadać z zadaniem w różnych projektach i dzięki temu być na bieżąco nawet do tych projektów nie wchodząc,
ale widząc statusy zadań z tych projektów, czyli jak można w fajny sposób użyć tagów, żeby wyciągnąć te zadania, które są kluczowe dla danego projektu i mieć je w jednym widoku,
w jednym wygodnym widoku i dzięki temu, proszę bardzo, na telefonie, pach pach, w Nozbe, wszystko łatnie widać. I dzięki temu osoby, która prowadzi ilość tam projektów, jest w stanie być na bieżąco bardzo szybko i szybko podejmować dobre decyzje.
Jest coś jeszcze, o czym nie powiedziałem, to jest, że w Nozbe można grupować oczywiście zdania po osobach, w sensie można wejść na daną osobę na przykład w zespole i zobaczyć, jakiej ma zdania do ogarnięcia,
albo można zrobić sobie osobny tag na przykład dla konkretnej osoby i na przykład i to jest coś takiego, co często ludzie robią, czyli na przykład jeżeli ja będę teraz miał rozmowę dyrektorską jutro mam z moim kolegą Tomkiem i z moją koleżanką Iwoną na temat właśnie spraw strategicznych Nozbe,
to sobie mogę przygotować zadania i otegować je dyrektorskie, które jakby zgrupować te zadania w ten sposób, żeby wiedzieć, że te zadania muszę z nimi umówić na spotkaniu. Ja robię często tak na spotkania marketingowych,
że mam takiego taga marketing meeting i wtedy zadaniem w różnych projektach nadaje taga marketing meeting, bo wiem, że te zdania chciałbym omówić z moim zespołem na spotkania marketingu.
Czyli znowu wybieram sobie temat do omówienia albo właśnie tak grupuję zdania według tego, kiedy chciałbym się nimi zająć. No i oczywiście kolejna sprawa to jest to,
te tagi są super elastyczne, czyli można dostosować tagi do własnej branży, do własnego działania, do własnych procesów w firmie i nagle aplikacja nozbie,
która wcale nie służy teoretycznie do projektowania procesów w firmie, dzięki tagom może właśnie temu służyć i dzięki tym kolorkom i ikonkom można bardzo ładnie wybrać jak co widać i co więcej można to nauczyć swoich kolegów,
koleżanek zespołu, żeby tak to fajnie działało. Także polecam, polecam Nozbe. Pamiętajcie, że jest 100 zł odebrania Nozbe .pl na podcast. Mamy tysiące, tysiące klientów,
smart przedsiębiorców, którzy wybierają Nozbe. Ostatnio właśnie mieliśmy duże wdrożenie w firmie IMAT i tutaj Paweł powiedział, że duża liczba maili przytłoczała nas, w tym miejscu przydało się na Nozbe. Odkryliśmy 100 % radości z zamykania zadań i wznieśliśmy naszą pracę na znacznie wyższy poziom.
Ładna Ładna laureczka, cieszę się, że działa. Dla mnie najważniejsze jest, że po prostu widać, że firma działa, że aplikacja się przyjęła, że w sporym zespole AIMAD -u wszyscy z tego korzystają.
Także bardzo, bardzo fajnie. A jeżeli też nie wiesz, czy Nozbe jest dla ciebie, albo jak chcesz zgłębić działanie tagów, albo chcesz, żeby ktoś ci to indywidualnie pokazał,
to też zapraszam na konsultacje z Magdą. Nozbe .pl na demo. Tam właśnie można łatwo skonstytować się z Magdą na temat tego jak działa Nozbe i pokaże tobie i twoim zespołowi jak to działa.
Co więcej, jeżeli już masz Nozbe albo już macie Nozbe w zespole, ale w zespole jakoś to się Nozbe, może niektórzy osoby są sceptyczne albo mają dużo pytań, to umówcie się z Magdą na spotkanie.
W kilka osób Magda chętnie całą grupę przeprowadzi przez Nozbe i pokaże i jak dostosować Nozbe do tego zespołu, do tej pracy, do tych projektów, które są przed Wami.
Także bardzo, bardzo zachęcam. Także to by było na tyle z dzisiejszego podcastu. Dzisiejszy podcast był o temacie narodze sielokim, o tagach mogę rozmawiać, mogę opowiadać bardzo długo. To są takie rzeczy,
które tak mówię, to jest taki wyższy poziom. Bo tak mówię, zaczynamy od projekty, zdania i komentarze. Już w tym momencie, Jeżeli to ułożymy sobie w Nozbe, to już jest super.
Obecnie w Nozbe mamy też wiadomości, więc jak się jest w zespole, to można oprócz tego pisać indywidualnej wiadomości i tam też linkować do zadań czy do projektów. Ale generalnie ta struktura produktywnościowa, w
którą wierzę i która działa, to jest właśnie: projekty zdania komentarze. Natomiast jeżeli zaczniesz korzystać, czy zaczniecie korzystać z tagów i zastaniecie niektóre zdania otagowywać,
tak mówię niektóre, tam gdzie rzeczywiście, nie wiem, właśnie zdania, które otagować trzeba, bo trzeba omówić się na kolejnym spotkaniu. Zadania trzeba otagować, bo to są statusy. Zadania trzeba otagować, bo chcemy pogrupować rzeczy i robić je za jednym zamachem wszystkie naraz,
bo chcemy wszystkie telefony odbębnić za jednym zamachem. To od tego są tagi. I tagi są bardzo uniwersalne, bardzo fajne i powodują, że jak zaczniecie z nich korzystać,
to już Wam się spodoba i potem będziecie i tak działać. I mam wrażenie, że tak i są taką funkcją w nozbie, która właśnie jest mało odkryta i funkcją produktywnościową, która jak już się odkryje,
to powoduje, że człowiek po prostu już działa na wyższym poziomie i też myśli o zadaniach na wyższym poziomie i myślę, że to jest właśnie bardzo fajne, produktywne, a jednocześnie według mnie dodatkowa frajda.
I przy okazji naprawdę Hubert zaprezentował bardzo ładne ikonki i bardzo ładne kolory, więc warto też tam sobie poświęcić czas na wybranie sefajnych ikonek, do zadań, na przykład i jest taki tag, jeszcze na koniec taki bonus,
jest taki tag, jest taka książka Brianna Tracy, która się nazywa "Eat that Frog", czyli właśnie zjedztą żabę. I chodzi o to, żeby właśnie zrobić dzisiaj to takie najważniejsze zdanie,
to mamy wśród ikonek, ikonkę żabki i dużo osób w nozbie używa właśnie ikonki żabki jako swój frog, czyli swoją ważną zdanie do zrobienia dzisiaj.
To taki nasz he -he -szek wycofany właśnie z tą książką, która jest bardzo znaną książką o plotowności właśnie by Joanna Tracy zje z tą żabę i netfrog, a z drugiej strony ta żabka jest w nozbie i można sobie ją,
Można sobie niektórym zadaniem nadać tą rzapkę i podziałać. Także jeszcze raz zachęcam do skorzystania z tagów, do spróbowania korzystania z tagów. Jeżeli macie jakieś pytania piszcie do NonosBi,
pamiętajcie na stronie nonosBi w tej chwili. Można tę całą książkę "10 klocków do maksymalnej produktowności" pobrać w tym momencie. Zupojnie z darmo. Także zapraszamy dopiero co Magda ją fajnie zedytowała,
poprawiła i mamy najnowszą wersję, która jest najbardziej aktualna i powiązana z najowszym wersją Nozbe. I jednocześnie zachęcam do odebrania naszego bonusu nozbipel na podcast,
żeby odebrać sto złotych bonusu. Więc i proszę, polecajcie, dajcie nam łapki w górę, a przede wszystkim też jak słuchacie podcastów, to gdybyście dali fajny komentarz czy coś piszcie i dzielcie się tym podcastem,
bo co dwa tygodnie będę starał się wam dać na prawdę taką konkretną dawkę produktywności, konkretną dawkę wiedzy i mam nadzieję, że takiej pikupce właśnie trochę powyżej pół godziny jestem w stanie przekonać Was do czegoś,
co potem te pół godziny spotęguje się na wiele godzin zyskanych w pracy i wiele godzin mam nadzieję też spędzony w trochę większej frajdzie w pracy.
Także polecam, polecam korzystanie z tagów o tagowywanie zadań i polecam zgłębianie tej produktywności właśnie po to, żeby przez pół godziny się nauczyłeś czegoś nowego, a potem to ci będzie procentowało w zyskanych godzinach w pracy i w życiu.
Polecam i trzymajcie się i do zobaczenia, do zobaczyska za dwa tygodnie. I za dwa tygodnie będzie ciekawie, bo będziemy na spotkaniu Nozby Reunion. Będziemy w Warszawie i nagrami podcast na żywo z hotelu,
w którym będziemy i będę z Magdą nagrywał. Także zapraszam, będzie to bardzo, bardzo fajny odcinek. Także do usłyszenia, do zobaczenia za dwa tygodnie. Cześć!